• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning resten av livet…

Mes

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
14 April 2024
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej
Jag har typ 0 chans att få skuldsanering igen! Första sanering 2000 och var färdig 2005.

Vill inte hamna här idag, men tvungen. Släppte allt. Lång historia och behöver inte gå i detaljer..

Min fråga är
Kommer jag någonsin bli skuldfri med löneutmätning ? Mina skulder 1,8 miljoner. Jag har 41 tusen i brutto. Jag är 50 år gammal.

Enligt kronofogd beräkningar så ska de kunna mätta 15 tusen varje månad.

Att räntan bara stiger och de som jag är skyldig pengar kan leka med räntan hur de vill ? Kronofogden kan inte heller göra mer än att jaga mig?

Sen läste om ”jämkning” vad är det ? Är det intressant för min del?

tacksam för alla svar
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Hej
Jag har typ 0 chans att få skuldsanering igen! Första sanering 2000 och var färdig 2005.

Vill inte hamna här idag, men tvungen. Släppte allt. Lång historia och behöver inte gå i detaljer..

Min fråga är
Kommer jag någonsin bli skuldfri med löneutmätning ? Mina skulder 1,8 miljoner. Jag har 41 tusen i brutto. Jag är 50 år gammal.

Enligt kronofogd beräkningar så ska de kunna mätta 15 tusen varje månad.

Att räntan bara stiger och de som jag är skyldig pengar kan leka med räntan hur de vill ? Kronofogden kan inte heller göra mer än att jaga mig?

Sen läste om ”jämkning” vad är det ? Är det intressant för min del?

tacksam för alla svar
Nej på löneutmätning med den lönen går det nog inte tyvärr. Räntorna äter alldeles för mkt.
Jämnkar så får du ut lite mer i månaden (om du inte har max beslut) så ja jag hade kollat upp det för svårt att se att löneutmätning kommer att lösa din skuld så bättre att försöka har mer på kontot.
 

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
17 Oktober 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Jag hade utmätning länge och jag ångrade att jag inte jämkade. Det hade gjort stor skillnad.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Man får ha i åtanke att ränteavdraget kommer trappas ner/tas bort på sikt.
 

Alexandra

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej
Jag har typ 0 chans att få skuldsanering igen! Första sanering 2000 och var färdig 2005.

Vill inte hamna här idag, men tvungen. Släppte allt. Lång historia och behöver inte gå i detaljer..

Min fråga är
Kommer jag någonsin bli skuldfri med löneutmätning ? Mina skulder 1,8 miljoner. Jag har 41 tusen i brutto. Jag är 50 år gammal.

Enligt kronofogd beräkningar så ska de kunna mätta 15 tusen varje månad.

Att räntan bara stiger och de som jag är skyldig pengar kan leka med räntan hur de vill ? Kronofogden kan inte heller göra mer än att jaga mig?

Sen läste om ”jämkning” vad är det ? Är det intressant för min del?

tacksam för alla svar
Det är ju 20 år sedan du hade sanering och har du dessutom blivit skuldsatt av annan anledning än vid första saneringen kan det ju finnas liten chans att kunna få igen. Du förlorar ju inget på att söka sanering. Får du avslag har du en motivering till beslutet och vet om det kan finnas chans att söka igen längre fram eller om det är kört pga av de första saneringen. .
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Det är dessvärre ngt negativt om man har stora lån. Du får inte tillbaka 30% av det du betalat i ränta om/när förslaget klubbas igenom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp